Systém řízení výkonnosti firmy KPI
- Pochopíte správné využívání KPI.
Dokážete samostatně vytvořit soubor efektivních KPI. - Naučíte se konstruovat jednotlivé KPI podle jejich skutečného dopadu na výsledky podniku.
- Naučíte se rozpoznat, které KPI jsou přínosné a které zavádějící.
- Dokážete velmi přehledným způsobem KPI prezentovat a vyhodnocovat.
- Budete připraveni sestavit a zavést soubor KPI pro jednotlivé útvary podniku.

·
SYSTÉM ŘÍZENÍ VÝKONNOSTI FIRMY KPI
KPI a jejich smysluplnost:
Management by Objective
Balanced scorecard
Co chci vyjádřit a Co chci sledovat? (… a umím to sledovat?)
Co chci rozvíjet?
Mají daná KPI v dané situaci smysl?
KPI, kterým výroba rozumí a které controller umí využít:
Konflikt zájmů, „Souboj“ dvou světů (výroba a controlling)
To, co zajímá controlling, nezajímá výrobu a obráceně
Co neumím měřit, neumím řídit
KISS – Keep it short and simple
PRODUKTIVITA X EFEKTIVITA X VÝKONNOST – jaký je mezi tím rozdíl
Školení na pochopení KPI (Vysvětlit, trénovat a teprve poté implementovat)
KPI na míru:
Co potřebuji v daném období sledovat?
Taktika postupného „utahování šroubů“ oproti
skokovému řešení
KPI v pravý čas na pravém místě
Vypovídací hodnota sledovaného KPI
Pokrývá mi KPI hlavní zdroje nákladů?
Kolik ukazatelů je možné efektivně sledovat?
KPI a jejich vzájemný konflikt:
Konflikt zájmů v rámci jedné firmy (výroba, logistika,kvalita,nákup,…)
Konkurence KPI
Stanovení společných KPI pro různá oddělení a tím dosažení spolupráce na jejich dosažení
KPI a nastavení jejich správných hodnot:
Stejná logika KPI v rámci jedné společnosti – usnadnění srozumitelnosti
Nominální hodnoty x procenta
Roční KPI (od ledna do prosince fixované nebo průběžně se upravující)
Zohlednění sezónních výkyvů u KPI
Úprava KPI v proběhu roku – jak na to
KPI a jejich pravidelné sledování:
Online, hodinové, směnové, denní, týdenní, měsíční, kvartální, pololetní, roční
Způsob vizualizace (červená, zelená)
Princip tachometru versus kokpit v letadle
Musí být známo a povědomí o tom, že jsou KPI sledovaná!
Rozdělení zodpovědností: Kdo zapisuje, kdo sleduje, kdo podporuje, kdo s nimi pracuje – vlastník x management x controlling
KPI krátkodobá a dlouhodobá:
Krátkodobé cíle a kdy je nasadit
Mimořádná „krizová“ KPI a jak s nimi zacházet
KPI v období růstu a poklesu:
Plán nám pomáhá se orientovat v chaosu!
Jak a kdy upravovat Plán a s tím spojené KPI
Definujeme KPI pro kratší dobu semestr, kvartál, …
Je třeba zohlednit očekávaný vývoj a nastavit KPI odpovídající dané fázi vývoje
KPI při náběhu a výběhu výroby
KPI v sériové a zakázkové výrobě
KPI koncernová versus KPI závodová:
Jak postupovat v případě, že nejsou splnitelná a je na ně vázaný bonusový systém
Jedná se o manažerské rozhodnutí, ale pozor: žádný tuning ukazatelů
Vyjednat a argumentovat, dodat podklady pro diskuzi, neakceptovat bez „boje“
Dvojitý reporting – ano či ne
KPI v průběhu času:
Přístup ke KPI dříve a dnes
Honba za KPI x podpora výroby pomocí KPI
červená není špatná
Odchylka není úchylka
Kurz je určen pro: | ekonomy, i neekonomy |
---|---|
Maximální počet uchazeců | 10 |
Kurzem už prošlo: | 111 lidí |
Hodnocení kurzu: | 1,4 |
Poslat dotaz
Mám zájem o kurz SYSTÉM ŘÍZENÍ VÝKONNOSTI FIRMY KPI